Hogyan válhatsz sikeres kereskedővé? Öt reggeli rutin ami megmozgatja az elmét!

Észrevetted már, hogy a sikeres emberek – legyenek azok üzletemberek, sportolók, vezetők – kortól és nemtől függetlenül némileg hasonlítanak egymásra? Egy kicsit mindegyikük máshogy tekint a világra, furcsa szokásaik alakulnak ki, már-már bogarasnak tűnnek. Jó példa erre, hogy szinte minden sikeres ember kialakított egy személyes reggeli rutint, melyet konzekvensen be is tart.

 

Míg a legtöbb ember igyekszik valami módon túlélni a hajnali kelés nyűgét-nyavalyáját, addig a gyümölcsöző karriert magukénak tudhatók egyenesen a legfontosabb napszaknak tekintik a reggelt. Olyannyira, hogy sokuk külön rituálét is kialakított az ébredést követő percekre.

Amikor valaki a kereskedés ösvényeire lép, rengeteg olyan – nagy öregektől származó – praktikus fogással, műhelytitokkal találkozik, melyet érdemes ellesnie. Ki tudja, talán a reggeli rutin kialakítása is ezek közé tartozik.

Az alábbi öt gyakorlat gyors és egyszerű, ugyanakkor tökéletesen alkalmas arra, hogy beindítsa a kreatív elmét. Kövesd ezt a gyakorlatsort minden nap egy hétig miután kikelsz az ágyadból (ha lehet, még a mobilod kézbevétele előtt), és garantálom, hogy összeszedett, koncentráltabb és termelékenyebb leszel.

Az öt gyakorlat mindegyikét egy percen át kell végezni, a sorrend lehet tetszőleges:

1. Erőnléti gyakorlat
Egy rövid, ám igazán hasznos perc arra, hogy felpezsdüljön a véred. Az ébredést követő testmozgás hatására teli leszel energiával, és a koncentrációd is javulni fog. Végezz el 20 guggolást, 20 fekvőtámaszt vagy plankelj 60 másodpercen keresztül.

2. Olvass egy pár sort


Vegyél a kezedbe egy könyvet, és olvass el egy-két oldalt. Ez az egy perc olvasás talán nem tűnik soknak – mindössze néhány bekezdésre terjed –, azonban éppen elegendő ahhoz, hogy agyad kreatív szegletét fellobbantsa, és gondolkodásra sarkalljon. Míg az első gyakorlat a testi funkciók beindításában játszott szerepet, addig ez a momentum a szellemi ébredésedért lesz felelős.

3. Meditálj
Tölts el egy percet tiszta meditációval: hunyd le a szemed, lazulj el, lélegezz hosszan, mélyeket. Igyekezz kizárólag a légzésedre figyelni. Ha ilyenkor egy-egy kósza gondolat a fejedbe tolakodik, ne küzdj ellene, fogadd el és térj vissza a béke állapotába.

4. Emlékezz a vágyaidra
A sikeres emberek azt vallják, hogy nem elég megfogalmazni a vágyaidat, céljaidat, azokat leírni is szükséges. Ezt a percet szenteld arra, hogy olvasd el az előzőleg papírra vetett álmaidat, és merengj felettük egy kicsit. Vágyaid listája mellé írj fel nyugodtan néhány pozitív, motiváló gondolatot is, melyeket erősíteni szeretnél magadban.

5. Adj hálát
Gondolj három olyan dologra, amiért hálás vagy az életedben. Ez bármi lehet: egy új nap kezdete, a sikereid, egy új barát, de akár lehetsz hálás Istennek is a csodálatos reggelért. A lényeg, hogy értékeld azt, ami megadatott, amit már elértél az életedben.

Mielőtt reggel, félálomban a kezed a szundi funkció aktiválása után nyúl, jusson eszedbe, hogy azt az alvással töltött öt percet a saját rutinod elvégzésére is fordíthatnád. Amint belejössz a reggeli rutinod elsajátításába – dolgozz bármilyen területen is –, észre fogod venni, hogy napod lendületesebben indul, gondolataid szárnyalnak, a felmerült problémákat pedig könnyedebben veszed.

Ha a gyakorlatok során úgy érzed, hogy kevés már a 20 fekvőtámasz, nyugodtan emeld az ismétlések számát. Ha belemerülsz az olvasásba (és persze időd engedi), nyugodtan fald tovább a betűket. Nincs kőbe vésett szabály a reggeli rutin kialakításának tekintetében. A lényeg az, hogy legyen egy rendszeres, ám egyszerű és gyors rituáléd, ami motiválttá és harmonikussá tesz minden reggel.

[cta id=”489″ vid=”0″]

Facebook Hozzászólás

You May Also Like

About the Author: Muladi Péter

Vélemény, hozzászólás?